Wikia

Sonic the Hedgehog 2 (16-Bit) EU.png

De Europese boxart

Sonic the Hedgehog 2
is een platformgame uit 1992, gemaakt voor de Sega Mega Drive en is de sequel van de succesvolle game Sonic the Hedgehog. Het is het debuutspel van terugkerende personages Miles "Tails" Prower en Super sonic.

Er is een gelijknamig spel verschenen op de Master System, en later ook op de Game Gear

VerhaalEdit

Sonic is op vakantie in Westside Island waar hij de tweestaartige vos Tails bevriendt. Ondertussen probeert Dr. Robotnik opnieuw de wereld over te nemen en verandert alle Flickies die het eiland bewonen in Badniks. Samen met Tails probeert Sonic de Chaos Emeralds te verzamelen voordat Robotnik dat doet.

Deze versie kan gekoppeld worden met het spel Sonic & Knuckles, waarin Knuckles the Echidna speelbaar is.

GameplayEdit

Sonics gameplay is hetzelfde als in het voorgaande spel, maar hij heeft geen snelheidslimiet meer voor als hij bergaf gaat, opgerold is of door de lucht beweegt. Bovendien heeft hij een nieuwe vaardigheid gekregen: de Super Spin Dash. Deze vaardigheid stelt Sonic in staat om, rollend op zijn plaats, snelheid op te bouwen en, zodra hij het wilt, in een richting weg te schieten. Tijdens deze hele beweging blijft hij in balvorm.

Tails is voor de eerste keer ook speelbaar, maar dient eigenlijk alleen als speler twee, aangezien hij precies hetzelfde speelt als Sonic. Hij vervult dus net zo'n rol als Luigi in de eerdere Mariospellen. Dit is echter alleen zo in dit spel.

KaraktersEdit

SpeelbaarEdit

Niet-speelbaarEdit

ZonesEdit

OntvangstEdit

Sonic 2 verkocht storm, met maar liefst zes miljoen verkochte exemplaren in zes maanden en is het best verkochte spel voor de Sega Mega Drive

Around Wikia's network

Random Wiki