Wikia

Sonic the Fighters

Sonic vs. Knuckles.

Sonic the Fighters
(ook bekend als Sonic Championship) is een arcade arena-vechtgame uit 1996. In dit spel nemen acht personen het tegen elkaar op om de Chaos Emeralds.

PlotEdit

Dr. Robotnik (Dr. Eggman in de Japanse versie) bouwt een tweede Death Egg, samen met Metal Sonic. Tails waarschuwt Sonic en de twee maken zich klaar om de ruimte in te gaan met de Lunar Fox, een ruimteschip dat Tails had gebouwd. Het schip heeft echter acht Chaos Emeralds nodig om te werken, dus moeten Sonic en Tails deze eerst opsporen.

Een van de Emeralds is in bezit van Knuckles. Hij wil de Emerald niet zomaar afstaan, en vindt Sonic ook niet de juiste persoon om de Death Egg II te vernietigen. Daarom wordt besloten een toernooi te houden om te zien wie de Lunar Fox mag besturen.

Als een personage alle acht tegenstanders heeft verslagen, moet hij Metal Sonic en Dr. Robotnik bevechten. Robotnik moet binnen 15 seconden worden verslagen.

PersonagesEdit

OntvangstEdit

Volgens ScrewAttack is Sonic the Fighters het op 3-na slechtste Sonic-game, aangezien je kon winnen door keer op keer op één knop te drukken. Ondanks dat het hun enige cameo is zijn personages als Bean the Dynamite, Bark the Polar Bear en zelfs de geschrapte Honey the Cat erg populair bij fans.

Around Wikia's network

Random Wiki