Wikia

Sonic the Comic.jpg

Sonic the Comic (afgekort tot STC) was een Britse stripserie die liep van 1993 t/m 2002, uitgeven door Fleetway Editions. Er werden in totaal 223 edities uitgegeven.

In tegenstelling tot zijn Amerikaanse counterpart, die gebaseerd was op Sonic SatAM, had deze serie iets meer weg van Adventures of Sonic the Hedgehog, hoewel er grote verschillen zijn tussen de televisieserie en de strip, die veel donkerder en serieuzer in toon is.

Inhoud Edit

De edities van Sonic the Comic bestonden vaak uit vier verschillende verhaallijnen met verschillende personages in de hoofdrol. De serie begon met Sonic the Hedgehog en Tails. Later in de serie werden steeds meer personages van de games geïntroduceerd, zoals Knuckles, Amy Rose en de Chaotix. Ook had Sonic the Comic zo zijn eigen personages, zoals Johnny Lightfoot en Porker Lewis. Deze personages zijn o.a. gebaseerd op de dieren die Sonic moet redden in de spellen.

De verhalen werden door verschillende schrijvers bedacht en door tekenaars ontwikkeld en spraken elkaar soms wat tegen.

Verhaal Edit

In Sonic the Comic blijkt dat Sonic oorspronkelijk een bruine egel was zonder extraordinaire snelheid. Na een ontmoeting met de goedaardige professor Obi Kintobor die met hem en de Chaos Emeralds experimenteerde, waarbij Sonic zijn supersnelheid kreeg en blauw werd. Er ging er echter iets mis en werd Obi Kintobor de kwaadaardige Ivo Robotnik, die hierop de gehele planeet Mobius overnam. Tegen hem neemt Sonic het met een groep van vrijheidsstrijders tegenop.

Veel verhalen waren gebaseerd op de games die in die tijd uitkwamen, waarna de daarin geïntroduceerde personages ook een rol kregen in de strip. De laatste game die werd geïncarneerd was Sonic Adventure, waarin Chaos en Tikal the Echidna voorkwamen.

Opvallend aan Sonic the Comic is de alternatieve incarnatie van Super Sonic, ook wel "Fleetway Sonic", terwijl hij in vrijwel alle andere versies van Sonic een extra krachtige versie van Sonic is, is hij hier de demonische alter-ego van Sonic die zich vrijmaakt bij een grote dosis aan Chaos-kracht of stress. Deze Super Sonic is ook een van de belangrijkste slechterikken uit de serie.

Locatie Edit

Sonic the Comic speelt zich net als vele andere spin-offs van de franchise af op de planeet Mobius. In deze versie is Mobius onderverdeeld in zone's, als aansluiting met de games.

OndergangEdit

Vanaf 1997 sukkelde de strip met zijn gekrompen budget en moesten steeds meer pagina's worden ingeleverd. Uiteindelijk werd in 2002 de serie stopgezet. In de tussentijd was de strip al ver over Archie Comics' edities heen, hoewel deze nog steeds wordt uitgegeven. Als eerbetoon aan Sonic the Comic maken enkele STC-personages cameo's (o.a. veel gedaan door tekenaar Jon Gray) en maakte de kwaadaardige Super Sonic ook een cameo.

Heden Edit

De stripserie is niet al te bekend buiten Engeland maar heeft er een cultstatus gekregen en wordt door fans nog steeds online voortgezet op Sonic the Comic Online. Deze voortzetting is semi-officieel, aangezien het erkent en geprezen wordt door enkele originele schrijvers en tekenaars van de strip.

PersonagesEdit

HeldenEdit

SchurkenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki