Wikia

Sonic X.jpg

Cover van editie #1.

Sonic X
was een stripserie van de Amerikaanse stripuitgever Archie Comics, gebaseerd op de televisieserie Sonic X die liep van 2005 t/m 2008. De serie had qua verhaal en personages niets te maken met Archie's andere stripserie, Sonic the Hedgehog, en wordt beschouwd als een strip die zich in een ander universum plaatsvindt. Na veertig edities werd de serie stopgezet en vervangen door Sonic Universe.

InhoudEdit

Er waren origineel slechts vier edities geplant, maar werden verlengd vanwege goede reacties en het aanslaan van het televisieprogramma. Enkele verhalen van de strip werden in het Nederlands gepubliceerd in Jetix Magazine.
Sonic X is gebaseerd op de eerste twee seizoenen van de gelijknamige televisieserie. Personages uit seizoen drie, zoals Cosmo, komen daarom niet voor. Vrijwel alle personages in deze stripserie komen ook voor in de televisieserie, met enkele uitzonderingen. Toen Jetix in Disney XD veranderde (dus Jetix Magazine in Disney XD Magazine) stopte het even. Maar later kwam het tijdschrift Kr@ash (spreek uit:Kresh) met de Sonic X-strips.

In de laatste editie van de serie werd er een hint gegeven dat de cast van Sonic X zal terugkeren

PersonagesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki