Wikia

Triple Trouble

Sonic Triple Trouble is een platformspel uit 1994 voor de Sega Game Gear. Het spel werd ontwikkeld door Aspect en uitgebracht door Sega, en staat ook bekend onder de titels Sonic the Hedgehog Triple Trouble en Sonic & Tails 2.

Sonic Triple Trouble werd in 2005 opnieuw uitgebracht als onderdeel van de Sonic Gems Collection voor de GameCube en PlayStation 2. Het spel is ook een verborgen spel in Sonic Adventure DX voor de GameCube en PC.

Plot Edit

Dr. Robotnik heeft wederom alle Chaos Emeralds bemachtigd, maar wanneer hij ze voor zijn nieuwste wapen wilt gebruiken gaat er iets mis en de Emeralds raken weer verspreid over een groot gebied. Sonic en Tails springen hier gelijk op in om ze te verzamalen voordat Robotnik dat doet.

Om het de twee wat lastiger te maken zet Robotnik Knuckles tegen hen op. Dan is er ook nog een andere rivaal: de schatzoeker Nack the Weasel zit ook achter de Emeralds aan. Hij weet niet wat voor macht deze bezitten, maar is enkel geïnteresseerd in het geld dat ze op kunnen brengen.

Daarmee barst een zoektocht naar de diamanten los tussen de vier partijen.

Gameplay Edit

In tegenstelling tot de eerdere Sonic-spellen voor de Game Gear is Sonic Triple Trouble een stuk uitgebreider. De gameplay doet eerder denken aan die van de Sonic-spellen op de Sega Genesis.

Dit is het eerste Sonic-spel waarin de speler niet al zijn ringen verliest nadat hij schade oploopt. In plaats daarvan verliest de speler maximaal 30 ringen in zones 1, 2 en 6, en 50 ringen in zones 3, 4 en 5.

De speler kan kiezen tussen Sonic of Tails als bespeelbaar personage. De andere personages, Robotnik, Knuckles en Nack, zijn NPC’s in de speciale levels.

Zones Edit

Er zijn zes zones, elk bestaande uit drie levels. Het derde level bevat altijd een eindbaas; eén van Robotnik’s robots. Robotnik zelf duikt pas in het laatste level van zone 6 op als eindbaas.

Er zijn vijf speciale levels die te betreden zijn door 50 ringen te verzamelen en dan een speciale item box te openen. In deze levels kunnen de Chaos Emeralds worden verzameld. Het eerste, derde en vijfde level zijn doolhoven met een tijdlimiet. Het tweede en vierde level zijn levels waarin men moet vliegen met de Tornado om ringen te verzamelen en bommen te ontwijken. Aan het eind van elk level moet de speler Nack verslaan om de diamanten te bemachtigen.

Trivia Edit

  • In augustus 1995 werd een stripversie van dit spel verwerkt in de stripreeks Sonic the Hedgehog.

Around Wikia's network

Random Wiki