Wikia

Sonic Riders.jpg
Sonic Riders
is een racespel uit 2006 voor de GameCube, PlayStation 2, Xbox en PC. Het spel is het vierde Sonic-racespel. De eerste drie waren Sonic Drift, Sonic Drift 2 en Sonic R.

Het spel werd uitgebracht om het 15-jarige jubileum van de Sonic-spellen te vieren. De Xbox-versie van het spel werd aanvankelijk uitgebracht met een gratis Sonic X-dvd, maar deze actie werd stopgezet toen de verkoop tegen viel. Het spel werd opgevolgd door Sonic Riders: Zero Gravity.

Verhaal Edit

Sonic the Hedgehog, Tails en Knuckles the Echidna zijn op zoek naar een Chaos Emerald in het nachtelijke Future City. Een bende dieven tegen genaamd de Babylon Rogues blijkt hen echter voor te zijn. Ze rijden op Extreme Gear, vliegende surfplanken die sneller zijn dan Sonic, en de drie kunnen ontsnappen met de Emerald.

De volgende dag kondigt Dr. Eggman aan dat hij een race heeft opgezet genaamd de "EX World Grand Prix," om zo te zien wie het beste kan omgaan met de Extreme Gear. De prijs van de race zijn de zeven Chaos Emeralds. Sonic, Tails en Knuckles schrijven zich in voor de race. Ook de drie dieven van de avond ervoor doen mee. Al snel ontstaat er een grote rivaliteit tussen Sonic’s team en de Babylon Rogues. Eggman doet zelf ook mee aan de race, evenals enkele andere personages.

Personages Edit

Rogues.jpg

Drie nieuwe personages: De Babylon Rogues.

De personages in Sonic Riders zijn onderverdeeld in drie groepen: snelheid, kracht en vlucht. Alleen Super Sonic is een geval apart.

Snelheid:

Deze personages hebben de meeste snelheid en kunnen op stukken rails rijden.

Kracht:

  • Aiai

Deze personages hebben de beste vaardigheden voor buiten het parcours, en kunnen door bepaalde obstakels heen breken. Vlucht:

Deze personages kunnen het snelste optrekken en kunnen door luchtringen vliegen die hen extra snelheid geven.

CircuitsEdit

Er zijn in totaal 16 racecircuits in het spel, waarvan er 13 voorkomen in de verhaalmode en drie in de Survival Battle Mode. De Sega Carnival en Sega Illusion levels, die beide ontsluitbaar zijn, bevatten referenties naar veel andere Sega-franchises zoals Samba De Amigo, Billy Hatcher and the Giant Egg, Nights, Super Monkey Ball, Crazy Taxi, Space Channel 5, ChuChu Rocket!, en Fantasy Zone.

Sommige levels lijken echter sterk op elkaar, zoals de Metal City en Night Chase circuits.

OntvangstEdit

Sonic Riders werd redelijk tot matig ontvangen, met cijfers schommelend tussen de 5 en 8.

Archie ComicsEdit

Als promotie kreeg Sonic Riders een bijverhaal in editie #163 en #164 van de Archie Comics.

Around Wikia's network

Random Wiki