Wikia

Jam.jpg
Sonic Jam is een platform/compilatiespel uit 1997 voor de Sega Saturn en Game.com. De Saturn versie is een compilatie van enkele oudere spellen die oorspronkelijk waren uitgebracht voor de Sega Mega Drive/Genesis.

Spellen Edit

De spellen in Sonic Jam zijn:

Het spel bevat ook een 3D "Sonic World", waarmee spelers een virtueel museum kunnen bekijken waarin informatie wordt getoond over Sonic’s geschiedenis. Hierin kon met ook ringen verzamelen of proberen Tails te vinden . Dit level diende als testlevel voor het latere Sonic Adventure.

Door Sonic & Knuckles te kiezen kan de speler de "lock-on technology" van de originele cartridge activeren en de andere drie spellen uit de collectie erop aansluiten. Dit levert de volgende combinaties op:

  • Sonic 3 & Knuckles
  • Knuckles in Sonic 2
  • Blue Sphere

Veranderingen Edit

Enkele van de audiofragmenten zijn anders dan in de originele spellen. Dit vanwege het CD-formaat.

De graphics van de spellen zijn aangepast om beter aan te sluiten bij de Saturn.

Sonic Jam bevat aangepaste versies van de spellen, waarin de moeilijkheidsgraad wordt veranderd. Indien men speelt in de "Original" mode zijn de spellen identiek aan hun originele Mega Drive/Genesis-versies. "Normal" mode voegt extra ringen toe en verwijderd enkele van de uitdagingen en "Easy" mode haalt zelfs gehele levels weg.

Ook nieuw is dat men in de Sonic Jam-versie van het originele Sonic-spel nu Sonic’s Spin Dash kan gebruiken. Oorspronkelijk werd deze pas geïntroduceerd in Sonic 2.

Around Wikia's network

Random Wiki