Wikia

Sonic generations title screen1.jpg

het logo van sonic Generations

Sonic Generations is een spel gemaakt ter ere van Sonic's 20ste verjaardag. Het spel is beschikbaar voor Playstation 3, Xbox 360, Nintendo 3DS en PC. De console versie werd ontwikkeld door Sonic Team, de 3DS versie werd mede ontwikkeld door Sonic Team en Dimps en de PC versie werd ontwikkeld door Devil's Details.

VerhaallijnEdit

Sonic en zijn vrienden houden een picknick voor Sonic's verjaardag, totdat er een geheime kracht hen allemaal terug in de tijd wordt gestuurd en Sonic wordt aangevallen. Later komt hij in een witte wereld en vraagt zich af wat er aan de hand is. Een poosje later leert Sonic zijn klassieke zelf kennen. Na een verbazingwekkende ontmoeting, ontdekken ze dat hun wereld kleur verliest en dat de tijdlijn voor onbekende redenen helemaal in de knoei is geraakt. De twee Sonic's vormen een team om de wereld zijn kleur terug te geven, proberen hun vrienden te redden en de tijdlijn te fixen.

PersonagesEdit

Het is in dit spel mogelijk om zowel de moderne als de klassieke Sonic te spelen. Ook zul je naarmate je verder in het spel komt andere bekenden tegenkomen met onder andere:

  • Omochao
  • Dr. Eggman (modern en klassiek)
  • Miles 'Tails' Prower
  • Knuckles the Echidna
  • Cream the Rabbit
  • Amy Rose
  • Rouge the Bat
  • Vector the Crocodile
  • Charmy Bee
  • Espio the Chameleon
  • Blaze the Cat
  • Metal Sonic (klassiek)
  • Shadow the Hedgehog
  • Silver the Hedgehog

Levels Edit

Console/PC Edit

Classic Era Edit

Dreamcast Era Edit

Modern Era Edit

OntvangstEdit

Over het algemeen werd Sonic Generations zeer goed ontvangen, Gamer.nl geeft Sonic Generations een uitstekend vanwege prachtige en gevarieerde (nostalgische) levels, leuke opzet hub-wereld, goed snelheidsgevoel, afwisseling 2D en 3D. Het enige minpunt is dat de moeilijkheidsgraad hoog ligt.

Around Wikia's network

Random Wiki