Wikia

Sonic colors wii.jpg

Noord-Amerikaanse Wii cover.

Sonic Colors (DS).jpg

Noord-Amerikaanse Nintendo DS cover.

Sonic Colors (Sonic Colours in het Verenigd Koninkrijk) is een platformspel dat op 12 november 2010 is uitgekomen voor de Nintendo Wii en Nintendo DS.

GameplayEdit

Wisps.jpg

Sonic en enkele witte Wisps.

Sonic Colors zal een mix van 2D- en 3D-gameplay worden waarin snelheid een grote rol speelt, zoals in Sonic Unleashed. Het spel vindt bovendien plaats in surreële omgevingen, net als de oude Sonicspellen. Ook wordt er, zoals de naam van het spel al doet vermoeden, veel gebruik gemaakt van kleuren, afkomstig van de Wisps, die voor speciale krachten zorgen.

PlotEdit

Afkomstig van de Nederlandse Sega-website.

" De duivelse Dr. Eggman heeft weer eens een plannetje bedacht om de wereld over te nemen!
Hij heeft in een baan om de planeet van Sonic een verbazingwekkend ruimtepretpark gebouwd, boordevol ongelooflijke achtbanen en attracties.
Maar het is niet allemaal wat het lijkt, want Dr. Eggman heeft een buitenaards volk ontvoerd en tapt hun kleurrijke energie af om zijn sinistere plannetje uit te kunnen voeren. Maar voordat Dr. Eggman zijn snode plannen tot uitvoering kan brengen, ontdekt Sonic zijn geheimzinnige pretpark in de ruimte.
Als hij daar aankomt, ontdekt Sonic dat hij die buitenaardse krachten kan gebruiken en hij is er helemaal klaar voor om te helpen. Sonic zal al zijn snelheid en vaardigheid nodig hebben voor deze test, maar nu hij opgepept wordt door de buitenaardse energie, is die test een fluitje van een cent voor hem! "

Dr. Eggman houdt de Wisp-aliens gevangen in zijn pretpark. Sonic gaat er op af om ze allemaal te bevrijden, waarvoor hij de speciale kleurenergie van de Wisps voor moet gebruiken.

PersonagesEdit

SpeelbaarEdit

Niet speelbaarEdit

Nieuwe stemmenEdit

Sonic Colors zal nieuwe Engelse stemartiesten hebben voor verschillende personages: Sonic zal worden ingesproken door Roger Craig Smith en Tails door Kate Higgins. Eggman blijft nog ingesproken worden door Mike Pollock.

OntvangstEdit

Sonic Colors is over het algemeen positief ontvangen, met zelfs betere cijfers dan Sonic the Hedgehog 4. Nintendo Power, NGamer en Official Nintendo Magazine gaven het spel alledrie een ruime voldoende, terwijl de Volkskrant het dé comeback van Sonic noemde na jaren van teleurstellende games.

Around Wikia's network

Random Wiki