Wikia

Brotherhood Game.jpg
Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood
is een RPG voor de Nintendo DS uit 2008. Het spel werd ontwikkeld door BioWare in opdracht van SEGA.

Gameplay Edit

Zoals bij veel RPG’s zijn er twee primaire vormen van gameplay: verkenning en gevechten. Bij het verkennen ziet men een landschap waar het personge van de speler zich over voortbeweegt. Besturing gebeurt hierin voornamelijk met de stylus. Navigatie vereist ook gebruik van de speciale vaardigheden van een personage, zoals vliegen of klimmen.

Gevechten vinden plaats indien de speler een tegenstander ontmoet. Dan zoomt het beeld in. Er zijn standaard aanvallen beschikbaar voor gevechten. Van belang in gevechten zijn een personage’s snelheid, aanvalskracht, verdediging en geluk. Deze vaardigheden kunnen worden versterkt door ervaring op te doen.

Verhaal Edit

Sonic is op vakantie nadat hij enige tijd terug Dr. Eggman voor de zoveelste keer heeft verslagen. Dan krijgt hij bericht van Tails dat Knuckles is ontvoerd en de Chaos Emeralds zijn verdwenen.

Het verhaal is gesplitst in twee scenario’s. Het eerst speelt zich af in Sonic’s wereld waarin hij probeert de situatie te begrijpen en de Master Emerald te beschermen. In het tweede scenario reizen Sonic en zijn vrienden af naar een andere dimensie om een nieuwe bedreiging tegen te houden.

Personages Edit

Bespeelbaar:

Niet-bespeelbaar:

TriviaEdit

Around Wikia's network

Random Wiki