Wikia

Advance 3
Sonic Advance 3
is een platformspel uit 2004 voor de Game Boy Advance. Het spel gebruikt elementen uit Sonic Advance en Sonic Advance 2. De Chao Garden uit de voorgaande twee spellen is in dit spel niet langer aanwezig wegens te weinig geheugen.

Verhaallijn Edit

Dr. Eggman scheurt de aarde aan stukken met Chaos Control. Sonic raakt Knuckles, Amy Rose en Cream kwijt en komt met Tails vast te zitten. De twee beginnen een zoektocht naar hun vrienden en de bron van alle chaos.

GameplayEdit

Sonic Advance 3 introduceert een nieuw element genaamd "Tag Action". Tag Action is gelijk aan Sonic the Hedgehog 2: de speler kiest twee personages uit waarvan hij er een bestuurt en de andere als NPC achter de speler aanloopt. Spelers kunnen hun tweede personage ook oppakken en dan loslaten om hun speciale vaardigheid te activeren. Sommige van de combinaties hebben hun eigen naam:

  • Unbreakable Bond: Sonic & Tails
  • Fighting Buddies: Sonic & Knuckles
  • Lovely Couple: Sonic & Amy
  • Team Jubilee: Amy & Cream

De samenstelling van elk team bepaalt de vaardigheden van de individuele personages. Als Sonic bijvoorbeeld samenwerkt met Amy kan hij haar hamer als wapen gebruiken, maar kan hij niet zijn spin-aanval gebruiken.

Personages Edit

BespeelbaarEdit

  • Tails: Is vanaf het begin bespeelbaar. Hij kan vliegen en zijn teamgenoot oppakken.
  • Knuckles the Echidna: wordt bespeelbaar nadat de speler het derde level van Sunset Hill (zone 2) heeft uitgespeeld.
  • Amy Rose: is te ontsluiten door de Toy Kingdom zone uit te spelen met Sonic als teamleider.
  • Cream the Rabbit: is te ontsluiten door de Cyber Track zone uit te spelen met Sonic als teamleider.

Vijanden Edit

  • Dr. Eggman: de primaire antagonist in het spel. Hij is tevens een bespeelbaar personage in de multiplayermode voor 2P.
  • Gemerl: de secundaire antagonist. Hij is een robot gemaakt door Eggman.

Ontvangst Edit

Over het algemeen ontving Sonic Advance 3 positieve feedback van critici. Zo kreeg het spel een score van 9/10 van GameZone en een 8/10 van Gaming Target. Van Sonic Advance 3 werden 1,5 miljoen exemplaren verkocht.

Around Wikia's network

Random Wiki