Wikia

Sonic Advance 2.png
Sonic Advance
is een platformspel uit 2002 voor de Game Boy Advance. Een jaar later werd het spel ook overgezet op Nokia's N-Gage systeem.

Personages Edit

Indien de speler met Sonic speelt, kan via een code Tails worden opgeroepen waarna deze Sonic overal volgt (gelijk aan de klassieke Sonic-spellen). Voor elk personage kan een apart spel worden opgeslagen.

Elk personage heeft zijn of haar eigen vaardigheden, wat een bepalende factor is voor het moeilijkheidsniveau van het spel. Hun speciale bewegingen zijn overgenomen uit Sonic the Hedgehog 3 en Sonic Adventure. Amy wordt over het algemeen gezien als het lastigste personage om mee te spelen.

Gameplay Edit

De speler moet zes normale zones doorlopen, gevolgd door de X-Zone en de maan zone. Elk van de normale zones bestaatuit twee levels. Level 1 wordt uitgespeeld door een eindpost te vinden, en level 2 door een capsule met dieren te openen. Om bij deze container te komen moet eerst een eindbaas worden verslagen. De X-Zone en maanzone bevatten slechts 1 level, waarin de speler Dr. Eggman moet verslaan.

Elke normale zone bevat een fontein waarmee de speler een geheim level binnen kan gaan. In deze geheime levels kan de speler een aantal ringen verzamelen. Door het gevraagde aantal ringen te verzamelen in de gestelde tijd wint de speler een Chaos Emerald.

Tiny Chao Garden Edit

Sonic Advance bevat net als Sonic Advance 2 en Sonic Pinball Party een extra spel genaamd de Tiny Chao Garden. Dit is een spel gelijk aan de Chao Gardens in Sonic Adventure en Sonic Adventure 2, en hun GameCube versies. Spelers kunnen hun Chao overzetten op een van de andere spellen via een kabel.

Ontvangst Edit

De uitgave van Sonic Advance kreeg veel aandacht, daar het spel Sonic’s debuut was op de Game Boy Advance. Het spel werd goed ontvangen door fans en critici, hoewel sommigen vonden dat het spel “te langzaam” was voor een Sonic-spel.

Het spel kreeg twee vervolgen: Sonic Advance 2 en Sonic Advance 3. Verder kreeg het spel ook twee spin-offs: Sonic Battle en Sonic Pinball Party.

SonicNEdit

Sonic Advance werd later ook beschikbaar voor de Nokia N-Gage onder de naam SonicN. De N-Gage versie is gelijk aan de Game Boy Advance versie, met uitzondering van het feit dat de Chao Garden niet voorkomt in de N-Gage versie.

Around Wikia's network

Random Wiki