Wikia

vorig level <<< Sky Sanctuary >>> volgend level

Sky Sanctuary is het derde level van de game Sonic Generations. Dit level vertegenwoordigt Sonic 3 & Knuckles in de Classic Era. Het level is een grote ruïne boven in de lucht.

Geschiedenis Edit

Als je Amy hebt gered in Chemical Plant ga je door naar Sky Sanctuary. Hier kan je meteen kiezen of je ACT 1 of ACT 2 wilt doen. Als je allebei hebt gedaan kan je Challenge ACT's van de Classic Era en red je Knuckles the Echidna. Ook heb je nu de keuze om tegen Metal-Sonic te vechten in de hub-world van Chemical Plant. Als je minstens 1 missie doet in ieder level krijg je Boss Gate-Keys. Die worden gebruikt om de volgende baas te spelen, in dit geval de Death Egg Robot. Dit is ook het laatste level van de Classic Era; dit betekent dat er hierna een nieuw tijdperk komt...

Level Edit

ACT 1 Edit

Dit level start hoog in de lucht tussen de ruïne's in. Met de 'stuiterwolken' kan je verschillende en snellere routes nemen. Er zijn ook wat palen waar planten tussen groeien. Omdat deze bewegen zijn deze handig te gebruiken. Je moet wel steeds uitkijken voor speciale stukken die uit elkaar vallen. Er zijn ook draaiende platformen waar verschillende items op staan zoals ringen en snelheidsschoenen. Verder zijn er nog een heleboel kleine gimmicks zoals het breken van glas gelanceerd worden door verstopte veren. En niet te vergeten zijn er ook de bekende Warp Points die je door het level heen helpen. Op het einde van het level zijn er heel veel verschillende paden. Helemaal op het eind ren je rond verschillende gebouwen die uit elkaar vallen. Aan het eind van ieder pad is 1 Red Star Ring...

ACT 2 Edit

Het begin van het level start al spectaculair met Modern Sonic grindend van een grindlijn die recht uit een gebouw komt. Je komt daar een aantal Badniks tegen en je gaat steeds verder de ruïne in. Als je het stukje platformen goed doet krijg je een iets snellere route, en dan splitst het level zich in 2. Niet veel later kom je uit bij een ruimte met een fontein erin. Je rent dan midden in de ruïne's over glazen platen. Je gaat dan weer in 2D platformen en je komt (misschien) nog zo'n Warp Point tegen. Dan ga je weer naar een grote ruimte waar je weer moet platformen. Er zijn ook hier weer vele verschillende routes. Op het einde van het level moet je over brekende platformen naar een paar Badniks. Je moet alleen nog maar even driften en dan zie je de Goal-Ring.

Challenge ACT's Edit

Als je klaar bent met allebei de ACT's kan je de Challenge ACT's van de hele Classic Era doen. Dit zijn ze van Sky Sanctuary.

ACT 1 Edit

  1. Doppelganger Race: Race tegen jouw dubbelganger door het level; de snelste wint!
  2. Eggrobo Rush: Haal de finish terwijl je zoveel mogelijk Eggrobo's ontwijkt.
  3. Aerial Paradise: Gebruik de Warp Points om jezelf in alle richtingen te schieten en zo snel mogelijk de Goal te halen!
  4. Ring Time Challenge: Gebruik de Ring-Time Skill om zoveel mogelijk ringen te halen!
  5. Amy: Topsy Turvy: Op een Spinning Top moet jij zo snel mogelijk naar de finish; anders haalt Amy je in!

ACT 2 Edit

  1. Knuckles: Buried Treasure: Knuckles helpt je met zoeken naar speciale munten. Verzamel er zoveel mogelijk!
  2. 200% Boost Gauge Challenge: Met een twee keer zo grote Boost meter moet je zo snel mogelijk naar de Goal.
  3. Balloon Bonanza: Gebruik verschillende balonnen om door het level te gaan.
  4. Doppelganger Race: Race tegen jouw dubbelganger door het level; de snelste wint!
  5. High-Speed Hijinks: Alles gaat 2 keer zo snel! Ga zo snel als je kan door het level.

Trivia Edit

  • Het level heeft een meer tropisch uiterlijk met palmbomen en papegaaien. Dit lijkt soms zelfs een beetje op Adabat uit Sonic Unleashed.
  • De Spinning Tops uit ACT 1 komen oorspronkelijk uit Marble Garden zone.
  • In de hub- world kan je bomen met druiven zien, en dat is Knuckles zijn favoriete fruit.
  • In de achtergrond kan je de Death Egg zien. Origineel was dit het level na Sky Sanctuary. Hierna moet je vechten tegen de Death Egg Robot, wat plaatsneemt in de Death Egg.
  • Het stukje in de tempel in ACT 2 is gebaseerd op Hidden Palace zone uit Sonic 3 & Knuckles

Around Wikia's network

Random Wiki