Wikia

Rob14.png

Rob schermt een aanval af van Metal Sonic

Rob.jpg
Rob O' the Hedge
is een blauwe egel uit de Archie Comics en leider van de Crazy Kritter Freedom Fighters. Hij is de neef van Amy Rose en vocht een lange tijd Dr. Robotnik's sub-baas (The High Sheriff) in het Kingdom of Mercia. Hij is een parodie op de folklore Robin Hood.

BiografieEdit

Nadat Robotnik Mobius overnam bracht Rob Amy onder in Knothole terwijl hij in Mercia bleef om als Freedom Fighter te leven. Hij hielp Knuckles met het escorteren van zijn Lost Tribe en vocht samen met Sonic en Tails de High Sheriff af.

Hij kreeg later bezoek van Amy, Bunnie en Antoine die zochten naar Antoine's vader Armand, alias de High Sheriff. Armand's bewustzijn werd teruggehaald en de Freedom Fighters keerden terug naar Knothole.

Later kreeg hij bezoek van Silver the Hedgehog die zocht naar Sonic. Na een gevecht in New Mobotropolis met vele egels tegen Scourge, Rosy the Rascal en Metal Sonic werd iedereen teruggebracht naar zijn eigen dimensie keerde hij weer terug naar Mercia.

Rob draagt een cape en vecht altijd met een boog. Zonder deze attributen lijkt hij precies op Sonic. Hij spreekt verder met een oud-Engels accent.

Around Wikia's network

Random Wiki