Wikia

Mobius.jpg

De kaart van Mobius als in de Archie Comics (klik op het plaatje voor een vergroting)

Mobius
is de naam van de planeet waar Adventures of Sonic the Hedgehog, Sonic SatAM, Sonic Underground, Sonic the Comic en de Archie Comics zich afspelen. Pas in de laatste wordt duidelijk gemaakt dat Mobius eigenlijk de Aarde is over duizenden jaren. Er zijn veel verschillende incarnaties van Mobius met verschillende soorten inwoners.

In de spellen speelt het verhaal zich af op Aarde en niet op Mobius. In Sonic X is het niet officieel, maar is er een mogelijkheid dat Sonic en zijn vrienden (voor hun teleportatie naar de Aarde) van Mobius kwamen.

Adventures of Sonic the HedgehogEdit

In Adventures of Sonic the Hedgehog is Mobius een vrije, cartoonachtige planeet met als enige gevaar de gestoorde wetenschapper Dr. Robotnik. Er wonen zowel dieren als mensen.

Sonic the ComicEdit

In Sonic the Comic is Mobius, zoals in de spellen, verdeeld in zones. Dr. Robotnik nam Mobius jaren geleden over en runt de planeet als een dictatuur, hoewel dit geen toekomste Aarde blijkt te zijn.

Sonic SatAM en de Archie ComicsEdit

Ook in deze versie is Dr. Robotnik een dictator. Hierin robotiseerde hij alle inwoners van de hoofdstad Mobotropolis, wat hij veranderde in Robotropolis, hoewel sommigen konden ontkomen die verzetsgroepen genaamd Freedom Fighters startten.

In de Archie Comics is de geschiedenis van Mobius zeer diep uitgewerkt. Door een genetische bom werden een groot deel van de dieren intelligent (Mobians) en begonnen ze te leven zoals mensen nu doen. Mensen zijn gede-ëvolueerd tot Overlanders, een onvriendelijk volk die slecht kan samenleven met de Mobians. Na een grote oorlog (waar de ouders van de huidige Freedom Fighters bij betrokken waren) werden de Overlanders teruggedrongen en won Julian Kintobor, later bekend als Dr. Robotnik, het vertrouwen van koning Maximillian Acorn.

LocatiesEdit

Voor de toekomst van Mobius in de Archie Comics, zie Mobius: X Years Later. Voor de tegenovergestelde versie van Mobius in de Archie Comics, zie Moebius.

GeschiedenisEdit

Circa 21 jaar geleden (1989 (technisch gezien 3220)):

  • Sonic the Hedgehog en vele andere latere leden van de Knothole Freedom Fighters worden geboren.

  • Mobotropolis wordt zwaar beschadigd door de oorlog.

  • De Great War wordt gewonnen door de Mobians.
  • Julian Kintobor (die zijn naam heeft veranderd naar Dr. Ivo Robotnik) neemt Mobotropolis over en veranderd het in Robotropolis.

  • De Freedom Fighter-groepen heroveren Robotropolis.
  • Ixis Naugus ontsnapt uit de Zone of Silence en probeert het koninkrijk over te nemen, maar faalt.
  • Ixis Naugus, veroorzaakt bijna een burgeroorlog tussen Robians en Mobians, maar faalt opnieuw.

  • De Lost Tribe komt na honderden jaren eindelijk aan in Albion.
  • Sonic and Tails vangen Ixis Naugus weer in de Zone of Silence met behulp van Nate Morgan.
  • Het Kingdom of Knothole wordt gesticht als antwoord op Robotniks' overname.
  • De Xorda valt Mobius aan. Sonic offert zichzelf op en wordt dood verklaard.
  • Albion wordt volledig vernietigd nadat Dr. Finitevus de stad saboteert.

  • Sonic the Hedgehog keert terug uit de ruimte en stopt Eggman's raketaanval.
  • Een voorspelde grote harmonie wordt veroorzaakt "The Chosen One" (Tails), die alle Chaos Emeralds naar de Zone of Silence verbant.
  • Het Eggman Empire vernietigd Knothole met zijn Egg Fleet en neemt alle bewoners (op vijf na) gevangen.
  • Angel Island wordt van de Dingos' bevrijd door Enerjak.
  • De overlevende mierenegels worden door Enerjak naar Albion's voormalige locatie ondergebracht.
  • New Megaopolis wordt vernietigd door Energak. Overlevende mierenegels, waaronder Lien-Da, voegen zich bij Dr. Eggman.
  • Het Suppression Squad verzet zich tegen Scourge, die wordt gevangen in de No Zone.
  • De Freedom Fighters zetten een laatste gevecht tegen Dr. Eggman op.
  • Dr. Eggman wordt krankzinnig na zijn zoveelste verlies van Sonic en trekt zich terug.
  • Het Iron Dominion neemt New Mobotropolis over en houdt de bewoners gevangen.
  • Dr. Eggman weet met Snively te ontsnappen nadat het Iron Dominion door de Freedom Fighters wordt verslagen.

Sonic UndergroundEdit

In deze versie regeert Dr. Robotnik met een zachtere hand, hoewel hij wel een dictator is. De regels zijn erg streng en de inwoners zijn erg bang om gerobotiseerd te worden als ze deze regels verbreken. Vroeger werd de planeet geregeerd door koningin Aleena the Hedgehog, de moeder van Sonic.

Around Wikia's network

Random Wiki