Wikia

Hallo , ten eerste , sorry dat ik hiervoor een aparte pagina heb aangemaakt maar eerlijk , de NL Sonic Wikia is misschien wel het grootste verzamel punt van NL Sonic fans , en zelfs dit trekt hooguit 1/2 bezoekers per week , Voordat je doorleest , Dit is GEEN manier om reclame te maken op welke manier dan ook , het is volledig je eigen keus als je mee wilt helpen aan het project wat ik ga opnoemen.

Als eerste , Waarom?

Voordat ik ga uitleggen wat heel het project is enzo wil ik eerst uitleggen waarom wij dit doen ( Ik zeg wij omdat er al meerdere mensen hieraan meedoen ) , Ten eerste , de Nederlandse Sonic Community lijkt bijna op verspreide bruidkruimels , bijna niemand kent elkaar en er is niet echt een fandom , de meeste kennen vast wel 1 of 2 andere Nederlandse Sonic fans die in de buurt wonen maar daar blijft het ook bij , Er zijn ook sommige die andere NL Sonic fans kennen via het internet vanuit sites zoals YouTube of DeviantArt maar ook dat is hooguit 10 personen , naar een schatting zijn er ongeveer 15.000 NL Sonic fans verspreid in Nederland , Da's best weinig vergeleken met de rest van de wereld , wat is alleen het verschil met ons kikkerlandje ( en onze half franse vrienden beneden ) en de rest van de wereld? Wij kennen elkaar niet en hun wel. Geef toe , je kan overal wel een Amerikaanse , Japanse of misschien zelfs een Braziliaanse Sonic fan vinden op het internet , maar de kans dat je een Nederlandse vind in de comment section van een beroemde Sonic Youtuber ( Voorbeelden zijn bijvoorbeeld Cobanermani456 , Somecallmejohnny , Game Grumps etc. ) is 0.001%. Jammer toch? Gezien er andere NL Fandoms zijn die WEL elkaar kennen en misschien zelfs jaarlijkse conventies hebben , bijvoorbeeld Bronies ( My little Pony fans ) Otaku's ( Anime fans ) of een makkelijk voorbeeld , Gamers. En ja, daar zijn wel meer Nederlandse fans van maar toch , betekent dat dat wij moeten stikken? Nee. Dus , als je je nog steeds afvraagt waarom , Omdat wij vinden dat de Nederlandse Sonic Fanbase verbeterd moet worden want die broodkruimels waar ik het net over had kunnen samen een heel brood opleveren.

Wat gaan we doen?

We gaan doen wat elke fandom doet als ze net beginnen , een forum starten , klinkt lame maar zo zijn veel fandoms gestart , Dit zal helaas moeten starten als je standaard forum met 3/4 leden die in dezelfde straat wonen maar als er mee wordt gewerkt zal het uitgroeien tot iets groots , neem een voorbeeld aan de Aniway forums , startte ooit als een klein forum voor fans van het magazine De Aniway , kijk tot wat het nu uitgegroeid is , misschien wel het grootste Otaku forum van de Benelux. Natuurlijk zijn er meer Otaku's dan Mobianiaks ( Een verzamel naam voor de Die hard Sonic fans ) maar toch , We hoeven niet miljoenen leden te hebben , zolang er veel elkaar kennen. Het idee is dat we na het forum een community groot genoeg hebben om later ooit misschien zelfs onze eigen conventie te kunnen oprichten , natuurlijk gebeurt dit ook niet in 1 , 2 , 3 , maar zoals ik al zei , met samenwerking lukt alles.

Hoe kan JIJ helpen?

Simpel , probeer dit project met zoveel mogelijk mensen te verspreiden , ik zal over een maandje of 3 terug komen naar deze wikia met een nieuw bericht , hopelijk is ons Forum dan al opgericht en kunnen we starten , ik zelf heb de laatste tijd op YouTube en DeviantArt de Hashtag "#DutchSonicFansUNITE" gezien van verschillende NL Sonic fans. Dit is natuurlijk afgeleid van de hashtag "#DutchBroniesUNITE" maar kijk hoe die zijn uitgegroeid , Wat moet ik hiermee vraag je je af? Simpel , veel grote NL YouTube kanalen posten soms Sonic video's als een extra video , Plaats die hashtag dan in de comments , dit is niet alleen een manier om zoveel mogelijk mensen te laten weten van dit project , dit is ook een manier voor jou om nieuwe NL Sonic Fans te ontmoeten. Natuurlijk hoeft dit niet alleen bij YouTube video's , Op DeviantArt , Twitter , Facebook , Twitch , Instagram , overal kan je deze hashtag gebruiken , alle kleine beetjes helpen , dus probeer het overal te verspreiden. Nog een manier om te helpen is om eigen NL Sonic content te maken , simpele voorbeelden , YouTube videos , Fanart , Fangames , etc , Met meer content is het makkelijker voor andere om jou te vinden of dat jij andere vind. Natuurlijk zijn er veel meer andere manieren om dit project te helpen maar het voornaamste wat ik van jullie vraag is dat je dit verspreid met iedereen. =)

Vragen?

Vragen kan je altijd stellen aan mij of de andere leden , Wij hebben een YouTube kanaal genaamd The Dutch Chao Garden, een best klein Sonic kanaaltje , dat is misschien de makkelijkste manier om contact op te zoeken met ons , hier hoef je niet op te abonneren als je niet wilt , het doel van dit is namelijk niet om er publiciteit voor te maken.

Je mag me ook toevoegen op Skype , mijn Skype is "Darkshadowthehalo" , Graag van te voren wel zeggen wie je bent en waarom je mij toevoegt , ik ben namelijk op het moment ook bezig met een NL dub van Sonic Boom en ik krijg nogal wat mensen die mij toevoegen om auditie te doen ( Als je daarin geïnterreseerd bent kan je op het Kanaal KDBDubsNL kijken )

Oja , heb je een YouTube kanaal of DeviantArt pagina waarop ik moet abonneren of je volgen dan mag je dat altijd zeggen , ik ontmoet graag nieuwe NL Sonic fans , ik abonneer en volg overigens iedereen , dus wees niet bang om het te vragen =)

Dus , dat was het , hopelijk heb ik genoeg informatie opgegeven , Dus , later allemaal!

Around Wikia's network

Random Wiki