Wikia

Flicky.png
Flicky is een vogeltje die vaak cameo's maakt in de Sonic the Hedgehog-spellen. Het is zowel de naam van de bekendste Flicky, een blauwe vrouwtjesvogel, als een volledige diersoort.

BiografieEdit

Flicky maakte haar debuut in haar gelijknamige arcadegame uit 1984, lang voordat de Sonic-franchise bestond.

Later werden Flickies vaak opgesloten in Badniks als batterijen, die Sonic the Hedgehog moet zien te redden.

Het verhaal en de gameplay van Sonic 3D was erg afhankelijk van Flickies. Het spel had daarom ook als subkop Flickies Island.

In Sonic Adventure speelt een Flicky genaamd Birdie een rol in Amy Rose's verhaal. Hij komt ook voor in E-102 Gamma's verhaal. Nadat Gamma voor Eggman Froggy heeft opgehaald moet hij nu Birdie pakken, die bij Amy in de gevangenis zit. Later bevrijd Gamma Amy en Birdie, en op dat moment komt Gamma erachter dat hij slechte dingen moet doen.

In de Olympische spellen, Mario & Sonic op de Olympische Spelen en Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen zijn Flickies in het publiek te zien.

Around Wikia's network

Random Wiki