Wikia

Enerjak.jpg
Enerjak
is het kwaadaardig alter-ego van twee mierenegels in de Archie Comics: Respectievelijk Dimitri en Knuckles the Echidna. Nadat Dimitri uit woede 11 van de 12 Chaos Emeralds absorbeerde die het Floating Island lieten zweven veranderde hij in Enerjak, die voor chaos zorgde. Hij werd echter bedolven door puin dankzij de vuurmieren op het eiland en was lang gedacht dood te zijn. Hij keerde echter terug, nam controle over de Chaotix en vocht tegen Knuckles, maar werd door hulp van de vuurmier Archimedes opnieuw verslagen. Zijn laatste terugkeer een aanval op Echidnaopolis werd verijdelt door Mammoth Mogul en Enerjak leek voorgoed te zijn verdwenen.

Jaren later veranderde een gehersenspoelde Knuckles door een experiment van Dr. Finitevus in Enerjak, die tegen zijn vrienden vocht en de bevolking van New Mobotropolis aanviel, waardoor ook de stad ernstige schade werd toegebracht. Na een gevecht met Sonic, Shadow en Super Sonic offerde Knuckles' vader Locke zichzelf uiteindelijk op om Knuckles weer bij zinnen te brengen.

Around Wikia's network

Random Wiki