Wikia

SNOOPING AS USUAL I SEE00:04

SNOOPING AS USUAL I SEE

Deze uitspraak van Dr. Robotnik veroorzaakte een hype in de internetwereld bekend als PINGAS.

Adventures of Sonic the Hedgehog is een van de eerste televisieseries gebaseerd op Sonic the Hedgehog die liep van 1993 t/m 1996. Het plot draait om Sonic en zijn vriend Tails die de gestoorde robotfanaat Dr. Robotnik proberen tegen te houden de wereld over te nemen met zijn incompetente robots.

Het werd rond dezelfde tijd uitgezonden als Sonic's gelijknamige televisieserie, een serie die wordt gezien als het tegenovergestelde van AoStH. De serie werd in de jaren 90 uitgezonden op Filmnet, RTL 4 en RTL 5 in Nederland, zowel nagesynchroniseerd als ondertiteld.

InhoudEdit

Sonic Sez - Lovesick Sonic (Sexual Harassment)00:31

Sonic Sez - Lovesick Sonic (Sexual Harassment)

Sonic leert over aanranding.

Van Adventures of Sonic the Hedgehog werden in totaal 65 afleveringen gemaakt en een kerstspecial. Aangezien er nog maar weinig spellen waren uitgekomen rond de tijd dat deze serie werd uitgezonden komen op Sonic, Tails en Robotnik na geen andere personages uit de games voor, hoewel de robots van Robotnik gebaseerd zijn op Badniks.

Adventures of Sonic the Hedgehog was cartoonachtig, surrealistisch, slapstick en druk. De serie was vooral gericht op een jonger publiek en werd voor een lange tijd vaak genegeerd door fans van de games. Pas eind vorig decennia kwam er een grote toename aan aandacht toen AoStH uitgroeide tot een internetfenomeen.

Personages Edit

  • Sonic the Hedgehog: Supersnelle blauwe egel die dol is op chilidogs.
  • Tails: Sonic's vliegende sidekick met twee staarten.
  • Dr. Robotnik: Gestoorde geleerde met een obsessie voor robots en het overnemen van de wereld.
  • Scratch & Grounder: Twee van Robotnik's onintelligente robots.
  • Coconuts: Een rare robotaap van Robotnik.
  • Wes Weasely: Rijke, opgewonden, commerciële verkoper.
  • Momma Robotnik: Robotnik's krankzinnige moeder.
  • Breezie: Een vrouwelijke robot, gemaakt om Sonic te verleiden.
  • Robotnik Jr.: Robotnik's robotische 'zoon'.
Pingas.png

Archie Comics' eerbetoon aan de recente internetmeme bekend als PINGAS (editie uit 2009).

Sonic Sez Says Edit

In elke aflevering zit een leerzame les voor de kijkers. Het meest beruchte is Sonic's les over wat je moet doen als je wordt aangeraakt op een plaats of manier waarop je je ongemakkelijk voelt of warneer Sonic Tails leert om niet in de wasmachine te zitten omdat het je botten breekt of als Sonic Coconuts leert Om Niet je thuis te verlaaten Omdat Er Vreemde Dingen Kunnen Gebeuren Als Je Het Wel Doet.

GamesEdit

Op Adventures of Sonic the Hedgehog werd een puzzelgame gebasseerd genaamd Dr. Robotnik's Mean Bean Machine.

OntvangstEdit

Adventures of Sonic the Hedgehog heeft een gemiddelde van 6,7 op IMDb. Hiermee is het de een-na-beste gewaardeerde animatie van Sonic, op Sonic SatAM na.[1] De serie werd echter genadeloos afgekraakt door de internetcriticus The Nostalgia Critic, die de serie een chaos van onsamenhangende onzin noemde[2]; echter, Doug Walker, de man achter het "Nostalgia Critic" typetje, heeft in een nabeschouwing toegegeven dat hij de serie wel leuk vond, op een "zo fout dat het goed is" manier [3].

Internetfenomeen Edit

Tegenwoordig is Adventures of Sonic the Hedgehog vooral bekend als populair internetfenomeen in YouTube Poop's, videos waarbij afleveringen op een humoristische manier door elkaar worden gehusseld. Dr. Robotnik's PINGAS en Sonic Sez zijn hierbij het populairste.

Afleveringen Edit

Pilot: Adventures Of Sonic The Hedgehog Pilot

1.Super Special Sonic Search & Smash Squad

2.

Around Wikia's network

Random Wiki